Napędy dzwonów budowane są w oparciu o silniki liniowe.
Napędy dzwonów silnikiem liniowym posiadają następujące cechy:
- dzwon napędzany silnikiem liniowym steruje się z taką częstotliwością na którą mu pozwala jego ciężar i budowa zawieszenia co umożliwia prawidłowe równomierne bicie serca dzwonu;
- przedłużone jest “życie” dzwonu przez dokładne ustawienie kąta wychylenia, a tym samym siły uderzenia serca;
- siła wyindukowana poprzez pole magnetyczne działa w sposób bardzo łagodny, nie powoduje targnięć, gwałtownych przyspieszeń;
- nie posiada żadnych układów korbowych, kół, pasów, łańcuchów psujących wygląd architektoniczny dzwonnicy;
- nie ma trwałego połączenia między napędem, a dzwonem co w przypadkach braku zasilania umożliwia ręczne dzwonienie czego nie posiadają inne rozwiązania;
- jest bardzo oszczędny pod względem pobieranej mocy, nie powoduje gwałtownych jej zmian przy rozruchu i hamowaniu, iskrzeń i zakłóceń radioelektrycznych przy zastosowaniu układów tyrystorowych;
- spełnia wszystkie wymogi bezpieczeństwa przeciwpożarowego, może pracować blisko elementów łatwopalnych (np. sucha drewniana konstrukcja dzwonnicy) gdyż obudowa silnika zalana jest niepalną żywica epoksydową, a wewnątrz znajduje się czujnik termiczny automatycznie wyłączający silnik przy nadmiernym nagrzaniu;
- elementy napędu nie wymagają praktycznie żadnej konserwacji;
Wszystko to powoduje, że takie rozwiązanie jest bardzo nowoczesne i bezawaryjne.
Gwarancja:
Na napędy do dzwonów udzielamy 5 letniej gwarancji